Sebab Sebab Saya Sayang Gelpren Saya

Saturday, 17 September 2011 comments: 13
Salam Rockers !

Hari ni saya nak buat entry jiwa jiwa. Saya nak cerita tentang gelpren saya. Saya ada seorang gelpren yang perasan comel, gedik dan manja. Nama gelpren saya Intan. Boleh panggil dia Intan. Jangan panggil dia Sayang sebab saya sorang jer boleh panggil dia Sayang. (^__^)

Gelpren saya ni kuat merajuk. Setiap hari dia nak merajuk. Tapi tak pe. Saya tak kisah sebab saya sayang gelpren saya. Sebab dia segala galanya bagi saya. Bila dia merajuk, saya tak reti nak pujuk. Last last, dia ok semula. Bagus kan gelpren saya? Untung laa saya dapat gelpren sebagus dia. Sebab tu saya sayang gelpren saya.

Saya tahu gelpren saya sayang saya sangat sangat. Dia selalu kongsi kegembiraan dalam hidup dia dalam belog dia. Kadang kadang, bila saya ada masa, saya baca juga belog dia. Dia selalu cuba untuk membuat orang lain gembira dengan penulisan dia. Tergelak saya tengok keletah manja dan comel dia. Sebab tu saya sayang gelpren saya. 

Tahun ni tahun pertama saya beraya dengan dia. Saya hepi sebab dia ada selalu dengan saya. Walaupun saya selalu sibuk, walaupun dia selalu merajuk, tapi saya tahu, dia faham saya dan dia selalu sabar dengan saya. Dia juga faham kerja dan situasi saya. Sebab tuh saya sayang gelpren saya.

Ini lah gelpren saya, Intan.

Tahun ni, baju raya kami sama warna. Tapi kami tak dapat raya sama sama pada raya pertama sebab dia masih belum lagi menjadi yang halal bagi saya. InsyaAllah, satu hari nanti, dia akan jadi yang halal bagi saya. Saya sayang gelpren saya. 

Sama kan warna baju raya kami?

Saya tahu, gelpren saya kecik hati sebab saya terlalu busy beraya dengan keluarga, sanak saudara dan juga kawan kawan saya. Tapi saya tak pernah lupa pada gelpren saya. Jadi, saya datang ke rumah gelpren saya untuk beraya. Saya suka melihat dia gembira bila berada di sisi saya. Sebab tu saya sayang gelpren saya.

Bila dia ada, bertambah selera makan saya.

Tengok, betapa gembiranya dia...

Saya tak tahu nak cakap macam mana, tapi saya sayang gelpren saya. Sekian sahaja karangan saya tentang sebab sebab saya sayang gelpren saya. K bai !

Nampak sangat entry neh bukan di taip oleh tuan punya belog. Kih kih kih. Ok fine. Entry neh, kite yang taip sebab kite tengok belog boipren kite neh macam dah lama tak berhapdet. Tau ler busy. Hihihi. Tapi hari tu, dah pernah tanya dia, boleh tak nak hapdet-kan? Dia sakap, tak kisah. So, kite hapdet lah. Kikikikikikii..... (^__^)

Tak mungkin lelaki macam dia akan hapdet belog camni kan kan? Korang rasa, ada ker??? Huhuhu. Jangan harap lah. Wuuuu~~ Tapi tak pe. Yang penting, kite tau isi hati dia. Kite tau, apa yang kite tulis dekat atas tuh, semuanya sama dengan apa yang ada dalam hati jantung limpa dan paru dia.

Sebab? Sebab jantung hati limpa dan paru dia pada kite dan kite punya pulak pada dia ! Doakan kami kekal hingga ke syurga. Aminn... :-)

Sayang..Sorry..
Jangan marah kite ehh..
(T___________T)

comments: 13

nina suhaina :

semoga kekal ke akhir hayat dak ipan dan sis intan comel :)

nuruashia ♥ :

ahhahaha..da agak da sys yg taip nehh :) so sweeetttttt <3 moga berkekalan ye? amin :)

Atiqah Wadiah :

ahaks~igtkan bf awk yg tulis..tp x per..janji awk tau apa isi hati bf awk kan :)

aque :

sweet kapel...hehehe...

selamat hari raye...

eykameow :

tulahhh penulisan macam gaya sis...terkezut eyka kalau abg ipan yg update ni...huhuhu. papepun, sweet lah! Eyka doakan apa yg diimpikan tu tercapai. aminnnnn :')

intanurulfateha :

sayang marah ke kite buat entry ashamni?
(T______________T)

aswadz :

hehehe... bole lak wat entri psl diri sendiri.